zaterdag 20 september 2014

Herfstblaadjes.

Afgelopen zomer had ik het "Limited by" garen van het Wolcafé gekocht. Het is prachtig garen met een kleurverloop van auberginekleur naar oranjegeel. Dit garen zit op een bol van 225 gram, precies genoeg voor een sjaal of een poncho.
Ik heb de poncho gehaakt en toen had ik nog een heel klein beetje garen over.
Daar heb ik net deze twee herfstblaadjes van kunnen breien. Ik heb het patroontje uit het boek "100 bloemen om te haken en te breien" van Lesley Stanfield.


Ik vind ze zelf heel erg leuk geworden. Precies de kleur van echte herfstblaadjes. De krans heb ik vorig jaar gemaakt op een knutselclub. Hier ga ik iedere maand naar toe en we doen dit aan huis bij Karin. Ik ga inmiddels al een kleine 20 jaar en we hebben al heel wat in elkaar geknutseld. Deze krans was meer werk dan we dachten. We moesten rondjes scheuren uit muziekpapier en hier bloemetjes van maken die we vervolgens met een speld in de strokrans moesten prikken.  Er gaan heel wat van die bloemetjes in een krans hoor. Karin doet altijd het voorwerk zodat wij in 1 avond iets leuks in elkaar hebben. Dit heeft zij toen ook geweten! Ze heeft al die gekopieerde muziekvellen oud gemaakt door ze te weken in zwarte koffie en ze dan te bakken in de oven. En dat dus voor 8 dames zo'n 20 vellen per persoon.


1 opmerking:

  1. Leuk om dit allemaal terug te lezen Derkie. Wat een werk steek je in het maken van al dat leuks en het bijhouden van je blog en sites.

    BeantwoordenVerwijderen