dinsdag 21 oktober 2014

Pioenen drogen

De herfst heeft vandaag zijn intrede gedaan met veel regen en wind.                                                     
Ik vrees dat de zomer nu echt voorbij is. Vorige week toen het nog zo mooi was heb ik mijn pioenen verplant. Ze stonden wat te veel in de schaduw waardoor de bloei tegenviel. Ik heb de pollen gelijk verdeeld en heb 6 stukken kunnen verplanten.
Ik ben benieuwd of ze volgende jaar al gaan bloeien.
Pioenen kun je heel goed drogen. Je moet de bloem afknippen als hij net goed open is en dan gewoon op zijn kop op een warme droge plaats hangen.
Ik heb een gaskachel in de kamer staan dit is een ideale plek om ze te drogen.




 Je hebt er verder geen omkijken meer naar. Na een paar weken zijn ze droog.
De kleur blijft heel mooi, pas na ongeveer een jaar gaan ze verkleuren maar dan heb je als het goed is nieuwe pioenen.

Zoals je op de foto's kunt zien blijven ze echt mooi. De bovenste twee zijn van vorig jaar en de onderste van deze zomer.
Ik heb het ook geprobeerd met pioenen uit de winkel maar dit viel tegen.

1 opmerking:

  1. Wat een leuk idee, pioenen zijn één van mijn favoriete bloemen!
    Bedankt voor de tip, ga het volgend jaar zeker proberen.

    BeantwoordenVerwijderen