vrijdag 23 januari 2015

zomaar..............................

23 janauri, het is de laatste dagen zelfs een beetje aan het winteren. De thermometer geeft -3,2 aan en de gevoelstemperatuur is zelfs -5.
Maar het zonnetje komt al lekker door dus het belooft een mooie dag te worden.
2015! Ik ben nu al 3 jaar bezig met Keetje woonaccessoires en soms heb ik het gevoel dat ik er niks mee gedaan heb maar als ik dan door 3 jaar foto's blader sta ik er versteld van wat ik allemaal gemaakt heb.

Ik weet nog van mijn eerste verkoop. Ik dacht dat ik een superslag geslagen had maar achteraf bleek dat dus niet zo te zijn. Die mevr. kwam speciaal voor bovenstaand kussen en een schemerlamp naar hier en zag mijn gehaakte hartjes ( die ik verkocht voor 1,25 per stuk) en bestelde er gelijk nog 15. Want, vertelde ze ze had een bedrijfje met opgeknapte kasten en die hartjes zouden zo leuk staan aan een opgeknapte kast.
Ze betaalde me 50 euro en ik zou die 15 hartjes voor haar haken en ze dan bij haar vriendin in de bus gooien. Tot zover geen probleem zou je denken.
Maar ik moest garen gaan kopen voor de hartjes omdat ze bepaalde kleuren wilde en toen bleek dat ik toch niet zo'n slag geslagen had. Ik was per hartje al 1 euro aan materiaal kwijt en dan moest ik ze nog haken. Ik heb ook nooit meer wat van die mevr gehoord maar ik denk nu dat zij ze waarschijnlijk voor het dubbele in haar eigen winkeltje verkocht heeft.
dus als je ergens zo'n gehaakt hartje tegenkomt. Denk dan aan mij.
Ook heb ik heel wat lampenkappen gebreid en zelfs één gehaakt. sommige leken onverkoopbaar zoals de hanglamp die ik maar niet kwijtraakte. Was hij te groot, de kleur niet goed? Ik weet het niet.Op een gegeven moment besloot ik hem dan maar zelf op te hangen en toen verkocht ik hem binnen een week met als gevolg dat ik nu op mijn hobbykamer nog steeds tegen een kaal peertje aan zit te kijken.
Ook heb ik een keer een lampenkap gehaakt. Hij staat linksboven op onderstaande foto.


Mijn laatste creatie is deze. Wel zonder kabel omdat ik niet wist of ik genoeg garen had.
Ook vele knijperzakken en kussens heb ik gemaakt. En niet te vergeten de hartjes met foto. Ze zijn altijd leuk als klein cadeautje en met een babyfoto een heel origineel kraamcadeautje.
Zo bladerend door de foto's kom ik tot de ontdekking dat ik in die drie jaar echt niet stilgezeten heb en ik denk dat ik zeker nog drie jaar doorga met Keetje. Al verkoop ik nu geen gehaakte hartjes meer voor 1,25. Want eerlijk is eerlijk in die drie jaar ben ik zelf toch ook een beetje zakelijker geworden.



2 opmerkingen:

  1. Wat leuk dat je toch meer succesvol bent dan je gedacht had 😊
    Je maakt ook echt hele leuke spulletjes!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. leuk te lezen wat een actief mens ben jij ,

    BeantwoordenVerwijderen