woensdag 11 maart 2015

Vol verwachting..........................

Vol verwachting klopt ons hart.
Een zin uit een sinterklaasliedje. Maar vol verwachting ben ik nu ook.
Vol verwachting van mijn 5e kleinkind, die vorige week al geboren had moeten worden. Zal het allemaal goed gaan? Hoe zal het heten?
De cadeautjes die ik gemaakt heb staan al dagen ingepakt te wachten.
Vol verwachting ook naar de lente die nu toch zachtjesaan zijn intrede begint te doen. De narcisjes staan te bloeien. De sneeuwklokjes zijn al uitgebloeid en de kronkelhazelaar bloeit ook. Vorig jaar ontdekte ik de piepkleine paarse bloemetjes.
We hadden in de herfst dan ook een oogst van wel 10 hazelnoten.
Ook zag ik een rozet van een stokroos uit de grond komen. Zou ik dit jaar dan toch stokrozen in mijn tuin hebben?
In huis begint de lente ook zijn intrede te doen. Over 4 weken is het pasen en ik heb het huis al wat in paassfeer gebracht.
In een lantaarn mos gedaan met versierde eieren. Het mos groeit in mijn eigen tuin. Heel handig ik hoef het nooit te kopen.
Het papieren ei is heel leuk om te maken. Je knipt uit mooi papier 6 tot 8 even grote eieren. Je legt ze op elkaar en precies op de middellijn doe je er een nietje in. Dan vouw je de blaadjes uit en je hebt een ei.
In de schuur had ik nog een vogelkooitje staan. Dit heb ik geschilderd en aan de binnenkant heb ik muziekpapier geplakt. Daar dan weer wat eitjes en een engeltje in en je hebt een leuke paasdecoratie.
De kaart heb ik met washi tape aan de achterwand geplakt.
En als laatste een eenvoudige paasdecoratie.
Je vult een mooi oud kopje met mos en legt hier een paar eitjes in.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten