woensdag 15 april 2015

Ik heb lange tijd niets op mijn blog gezet. Ik was zo druk met van alles en nog wat dat ik geen tijd had om een stukje te schrijven.
Ondertussen heb ik na 4 kleinzoons mijn eerste kleindochter gekregen en omdat ik een "kraammand" gemaakt heb heb ik me dus in de voorliggende tijd niet verveeld.
Het begon met de vraag van mijn dochter of ik een earlybird wilde haken voor de baby. Een earlybird is een gehaakt vogeltje met sliertjes er aan die ze in de ziekenhuizen geven aan te vroeg geboren baby's. De sliertjes moeten de navelstreng nabootsen.
Ik heb katoen gekocht in leuke felle meisjeskleuren en ben aan de slag gegaan.
Toen ik het vogeltje klaar had had ik natuurlijk heel veel katoen over. Daar heb ik een vestje en een mutsje van gehaakt. Het patroon voor het vestje vond ik via Pinterest en het mutsje heb ik er zelf bij verzonnen.
Nadat ik ook een babyslaapzak gebreid had en wel heel schattige gehaakte schoentjes gezien had op internet kwam het idee van de kraammand naar boven borrelen.
 Het patroon van de slaapzak vond ik op vond ik op de site van "het ploegske" en ik heb hem wat meisjesachtiger gemaakt met de gehaakte bloemen.

De schoentjes werden uiteindelijk wel heel erg klein maar ze zijn zo schattig dat je ze ook voor de sier neer kunt zetten. Ik ga nog wat grotere haken die ze van de zomer aan kan.








Toen ik eenmaal op dreef  was kwamen er allemaal leuke ideetjes langs op het grote internet en in de handwerkwinkel zag ik een schattige knuffelmuis.
Als ik het garen kocht kreeg ik het patroon erbij. Hij is gehaakt van stonewashed garen en hij is werkelijk heel leuk. De ontwerpster van het patroon heeft nog meer patroontjes van knuffels allemaal gebaseerd op ditzelfde principe.

Van de restjes van de slaapzak haakte ik een ster met een muziekdoosje er in. En ik zag ook nog wel heel schattige Ugg-jes om te haken.
Deze heb ik gemaakt van de restjes stonewashed die ik voor de muis gebruikt heb en er weer mijn eigen draai aan gegeven met bloemetjes. Het basispatroontje had ik ook via pinterest gevonden.


Toen nog een "mand "om alle cadeautjes in te stoppen. Ik wilde niet zomaar een mand doen en zo kwam ik op het idee van een poppenwagentje.
Ik kocht op marktplaats een gebruikt poppenwagentje en heb dat laten schilderen. ( ja met een schilder in huis mag ik niet meer zomaar alles zelf schilderen). Waarna ik het beplakt heb met zelfgemaakte stickers. Een mooi bedje en dekentje er in gemaakt en dit is het resultaat.
Nu maar hopen dat het wel een poppenmoedertje wordt.

1 opmerking:

  1. Wat gek, ik had gereageerd, maar nu staat er niks...
    Nog maar eens...
    Wat een ontzettend leuk idee!
    Wat zal je een voorpret hebben gehad!😊

    BeantwoordenVerwijderen