dinsdag 4 mei 2021

Handig tafeltje.

 We hebben hier in huis nog een heuse schoorsteen. 

Nu stond daar al jaren een gaskachel voor. We hebben hem wel eens gebrand maar dat was niet zo handig omdat de cv dan niet meer aan sloeg en de rest van het huis dus koud was.

Dus al met al stond hij een beetje overbodig te zijn en omdat mijn stoel er naast stond werd hij al snel gebruikt als bijzettafel en binnen de kortste keepten was hij bedolven onder de haakboeken, haakwerkjes,bolletjes wol en ga zo maar door.

Toen we deze kachel zagen waren we gelijk verkocht. Hij is elektrisch maar het vuur is levensecht en hij wordt niet warm, dus de cv werkt gewoon.

Maar........... zei mijn man. Je mag er niks meer op leggen.

Dus moest er een oplossing komen.


Dit krantentafeltje heb ik ooit eens gekregen van een oud echtpaar die kleiner gingen wonen en hem naar de millieustraat wilden brengen.
Dus toen ik op zoek was naar een bijzettafel naast mijn stoel viel mijn oog op dit tafeltje.

Ik had het al grijs geschilderd en hoefde alleen de tijdschriften die er in zaten een andere plek te geven, ( oudpapierbak dus 😉)


Het is groot genoeg om mijn werk even neer te leggen en mijn koffiekopje kan ik er ook nog op kwijt. In de vakken kunnen mijn patroonboeken en onder de klep kan ik mijn werk opbergen.

En het uitschuifbare asbakje is prima geschikt voor mijn stekenmarkeerders.
Toch leuk dat je na jaren ineens een mogelijkheid ziet met een tafeltje wat eigenlijk in een hoekje stond te verstoffen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten