woensdag 28 januari 2015

Crochet Along deken.

Vorig jaar las ik steeds op internet over de Crochet Along 2014.
Wat leek me het leuk om daar aan mee te doen! Maar het kwam er niet van.
Begin dit jaar kreeg ik een foldertje in handen dat ging over de Crochet Along 2015. Aangezien ik alleen de eerste week nog maar misgelopen was moest het me lukken om er mee te starten.

Ik had net deze onderzettertjes gehaakt en had nog voldoende garen over om te starten met de deken.
Dus het patroon van de deken opgezocht. dit is niet moeilijk, je kunt er op verschillende manieren aan komen. Via de facebookpagina "Dutch Crochet, a Granny a day 2013"
Of via de volgende blogs:
www.terraysleven.blogspot.nl
www.scrapselsvanjolanda.blogspot.nl

Ik begon vol goede moed en begon aan de granny in het midden. (later kwam ik er achter dat er van die granny 2 variaties zijn dus voor je begint even goed kijken welke granny je wil gebruiken)
Dit is die van mij en de andere is met een bloem in het midden. Het is de bedoeling dat je er iedere week een randje bij haakt. De randjes kun je dus vinden op de bovenstaande pagina's.
En als je zo'n pagina volgt krijg je vanzelf een mailtje dat er iets op de blog geplaatst is.
Nu, na 4 weken is dit het resultaat. Ik kan hem al als klein tafelkleedje neerleggen maar het is natuurlijk de bedoeling dat het uiteindelijk een echte deken wordt.
Ik haak hem met DMC natura op haaknaald nummer 3.
Ik vind dit echt geweldig garen, het is heerlijk zacht en de kleuren zijn een beetje vervaagd zodat eht net lijkt of het al een oude deken is. De kleur groen die ik gebruik heet Jade en is bijna dezelfde kleur groen als de kleur provence van Anni Sloan's krijtverf.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten