vrijdag 6 juli 2018

Zeeuwse knoop

Al heel wat Zeeuwse knopen heb ik gehaakt.
Ik heb hem verwerkt in allerlei creaties zoals tassen, een wandhanger en nog veel meer.
Omdat de Walcherse klederdracht eigenlijk heel sober is leek het me ook wel een uitdaging om iets te maken met als uitgangspunt de Zeeuwse knoop in alleen zwart, grijs en wit.
Maar ik wilde wel een andere knoop dan de knoop die ik ondertussen misschien al wel 20 x gehaakt heb.
Deze zilveren hanger heb ik al een aantal jaren en heb ik als voorbeeld genomen voor de nieuwe variatie op de Zeeuwse knoop.
Na wat proberen, uithalen, haken, weer uithalen, weer haken enz............ was dit het resultaat. Hij is mooi maar is het net niet. Ik zette een foto op Facebook en uit sommige reacties kwam naar voren dat hij wel mooi was maar dat ze iets misten.
Dus ben ik gewoon weer opnieuw begonnen en toen kwam deze er uit. Eigenlijk vind ik hem best wel goed gelukt.
Ik wil hem verwerken in een kussenovertrek en gisteravond ben ik begonnen met het haken van het kussen.
Dit is ook een kwestie van haken, uithalen, haken, uithalen en weer haken. Soms zie ik een leuk randje maar als ik het dan haak is het het net niet en dan haal ik het weer uit.
Gelukkig heb ik inspiratie genoeg in mijn gehaakte deken van de Cal 2015 en in mijn haakbijbel.
Voorlopig is dit het resultaat. Maar voor hetzelfde geld ziet hij er volgende week heel anders uit.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten