dinsdag 19 januari 2021

Blue monday?

 Gisteren bleek het blue monday te zijn. De meest depressieve dag van het jaar. Nou het enige wat ik er van gemerkt heb is alle reclame mailtjes die binnen kwamen om mij te vertellen dat ik toch echt iets blauws moest bestellen.

Nu ben ik heel toevallig een blauwe trui aan het haken. Niet omdat het bleu monday is maar omdat ik blauw toevallig een mooie kleur vindt en omdat ik een aantal jaar geleden een kleurenanalyse heb laten doen waaruit bleek dat ik heel goed sta met blauw.

Het patroon is van Linda Skuja en het is in het Engels geschreven. Hij is op Ravelry te vinden onder de naam LauSweater.


Het is een patroon waar je echt moet opletten en ik ben dus al voor de 3e keer opnieuw begonnen. Eerst werd hij te wijd. Toen ben ik hem smaller gaan haken maar toen bleek hij weer veel te smal. Dus opnieuw begonnen in de grotere maat maar hij werd weer te wijd.
Nu ben ik voor de 3e keer begonnen en heb het stekenaantal tussen 2 maten genomen.
Het is dus best een langdurig project. Maar de aanhouder wint!
Afgelopen zaterdag had ik de trui wel kunnen gebruiken. Er viel toen een heus pak sneeuw. Dat zie je niet meer zo vaak in Nederland.

Maar zondag was alle sneeuw weer weg en nu lijkt het wel herfst met wind en regen.

Dus ook weer voor zo’n lekkere wollen wintertrui.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten