dinsdag 14 oktober 2014

Elzenoord Fair.
Afgelopen vrijdag en zaterdag heb ik met mijn spulletjes op de Elzenoord Fair in Vrouwenpolder gestaan. Een hele leuke, gezellige Fair in een boerenschuur.
Het is geweldig als al die mensen bij je kraam blijven staan en je dan complimenten geven over je mooie spulletjes. Regelmatig werd me gevraagd of ik alles zelf gemaakt had. En hoe vaak me gevraagd is hoe ik de haakwerkjes opsteef?
Ik heb meerdere keren het recept van suikerwater uitgelegd dus hier komt het nog een keer.
Eén kopje water met twee kopjes suiker al roerende in een pannetje aan de kook brengen. Even door laten koken tot alle suiker opgelost is.
Daarna het pannetje van het vuur halen en je haakwerk er in dompelen. Goed roeren, het haakwerk moet helemaal doordrenkt zijn.
Dan met de lepel je werk uit de vloeistof halen en het even wat af laten koelen. (het is echt heel heet!)
Dan het werk goed uitknijpen en in vorm brengen en een paar dagen laten drogen. Schaaltjes maak ik op mijn slakom met wat huishoudfolie er tussen.
En dan is dit het resultaat.............................................

 


Vrijdagavond kreeg ik een "whats-appje"van een vriendin die zo blij was met de bij mij gekochte spulletjes. Ze had ze gelijk een mooi plaatsje gegeven.

Leuk is dat toch als mensen blij zijn met hun aankopen.

Zaterdagmorgen regende het maar dankzij mijn kerstboomlichtjes en elektrische waxinelichtjes was mijn kraampje toch gezellig licht.
Vanaf 10 uur druppelden de mensen ondanks het natte weer gestaag binnen en ik heb die dag weer heel wat verkocht. Ook de twee lampen waarover ik in mijn vorige bericht over geschreven had.
Ik hoop dat de nieuwe eigenaar er heel blij mee is. En het doet me denken aan vorig jaar toen ik voor het eerst een dagje op de fair stond. Ik had toen ook een oubollige lamp opgeknapt.  Het was een logge eikenhouten kroonluchter (ook met van die glazen kapjes) en nadat hij opgeknapt was had ik hem een tijdje geparkeerd in mijn slaapkamer.
Ik vond hem zo leuk geworden dat ik hem eigenlijk niet kwijt wilde. maar omdat je niet alles zelf kunt houden nam ik hem toch maar mee. En het eerste wat ik toen verkocht? Jawel die lamp!
Ik ben benieuwd waar hij nu hangt en het enige wat ik er nog van heb is een beetje onduidelijke foto.
Ja het is wat als je zo aan je spulletjes gehecht bent. Vooral die opgeknapte lampen, daar heb ik wat mee.




























4 opmerkingen:

  1. Leuk om te horen dat het zo'n succesvolle beurs was!!
    Ik ben ook heel blij met mijn onderzetters!!
    En ik heb ondertussen mijn eerste grannysquare gehaakt, ziet er nog best goed uit ook ;)
    Bedankt voor je inspiratie!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben heel benieuwd naar je granny.
      (volgend jaar samen op de beurs? Jij met je armbandjes en kaarten en ik met m'n andere spullen?) :)

      Verwijderen