zondag 12 oktober 2014

metamorfose.

Een tijdje terugvroeg mijn nichtje mij of ik belangstelling had voor een paar lampen. Ze had ze proberen te verkopen maar niemand wilde ze hebben.
Als ik ze niet zou willen zou ze ze weggooien.

 
Weggooien kan altijd nog dacht ik dus ik zei dat ik ze wel wilde hebben.
Maar ze waren wel heel erg jaren 80 dus het was een hele uitdaging om hier iets leuks van te maken. Eerst heb ik de glazen kapjes er af gehaald. Bij de bovenste (waar ik er 2 van gekregen had) bleek onder het glazen kapje nog een pijpglas te zitten.
Dit was wel heel mooi.
Ik heb toen het beugeltje van het kapje er met een ijzerzaagje afgezaagd en vervolgens heb ik de lampen geschilderd met krijtverf.
Dit zag er al gelijk heel anders uit en de twee lampen met het pijpglas waren zo goed als klaar.
Voor de derde moest ik nog een andere lampenkap hebben maar dit moest er wel één voor een hanglamp zijn. Gelukkig hebben ze bij Xenos kappen die je zowel voor staande als hangende lampen kunt gebruiken. Om deze kap heb ik een hoes gebreid in een mooie groene kleur en na nog wat schuurwerk waren de lampen klaar.

Vooral die met het pijpglas vind ik zelf heel mooi geworden. Ik had er al een plekje voor uitgezocht maar "helaas" heb ik ze gister op de fair verkocht. Maar degene die ze kocht was er heel blij mee en dat maakt alles weer goed.
Enne.................. Ik heb een goed argument om weer eens bij de kringloopwinkel langs te gaan. 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten