vrijdag 13 april 2018

Een vrouwenhand en een paardentand........

"Een vrouwenhand en een paardentand mogen nooit stilstaan."
Dit is een heel oud gezegde en eigenlijk heel vrouwonvriendelijk maar voor mij gaat het wel op.
Het gebeurt nooit dat ik niets zit te doen. Naast mijn stoel staat een mand met daarin mijn haak- en breiwerk.
Waar ben ik op het moment mee bezig?
Ik heb de familie van Wanne en Lein uitgebreid met Levien de ringrijder en nu ben ik bezig met een paard voor Levien. Het is best een gepuzzel want het paard moet in één oogopslag herkenbaar zijn als een ringrijpaard en ik zit nog steeds te brainstormen hoe ik de manen moet invlechten.
Hier is dus Levien. Hij heeft zelfs een oorbel in zijn oor maar die foto kreeg ik niet op de computer dus die houden jullie nog tegoed.


Dit zijn de voorkant en de achterkant voor een boodschappentas. Ik moet nog een juten tas op de kop zien te tikken en dan kan ik hem in elkaar zetten. Zodra hij klaar is zal ik een foto laten zien.
En dan ben ik ondertussen ook nog een vest aan het breien. Dat is zo'n lekker werkje tijdens het kijken van een Netflix serie.
Je ziet dus. Al is het spreekwoord van die vrouwenhand een beetje discriminerend. Ik zit er dus echt niet mee.

3 opmerkingen:

  1. Er is niks vrouwonvriendelijk aan dat spreekwoord, dat is net een groot compliment. Een erkenning van de arbeid die een vrouw verricht. Maar je moet het willen zien natuurlijk.

    BeantwoordenVerwijderen