maandag 30 april 2018

Een zusje voor Leintje.

Een tijdje terug heb ik Leintje en Arjoan verkocht en het bleek toen dat ze een grote reis gingen maken.
Nu heeft het verhaal van Leintje en Arjoan een vervolg want een tijdje geleden kwam er een mail of ik ze nog een keer wilde maken.
En jawel deze zouden dan naar Amerika verhuizen.
Het idee dat mijn creaties de hele wereld over zouden gaan sprak mij wel heel erg aan en ondanks dat ik nooit 2x hetzelfde maak ben ik aan het haken geslaan.
Je kunt het geloven of niet maar ik kan echt niet 2x hetzelfde maken! Zelfs als ik een trui of een vest brei moet ik de mouwen tegelijkertijd breien omdat ik anders twee verschillende mouwen krijg.
Zo heb ik boven ook nog een half afgemaakt gehaakt vest liggen met twee verschillende mouwen.
Ik heb dus nu niet eens getracht om eenzelfde Leintje te maken maar heb haar bewust anders gemaakt.
Ten eerste heb ik een dunnere naald genomen waardoor het popje een stuk kleiner geworden is. En voor het rokje heb ik een ander patroontje gebruikt. ( om en om  1 toer grijze vasten en 1 toer zwarte vasten waarbij steeds de tweede steek dieper ingestoken wordt)
Ook het bovenlijfje heb ik anders gehaakt. Dit heb ik met de mochilla techniek gehaakt.
En zo was dus het zusje van Leintje geboren.
Ik vond het leuk om haar een avonddoekje om te doen dus ben ik gaan speuren op Pinterest. Ik had een mooi patroontje gevonden van een omslagdoek waar ik een paar toeren van gehaakt heb.
Maar zoals ik dus altijd heb bij Pinterest kan ik die hele omslagdoek niet meer vinden.
Ik zal dus proberen het patroontje hier op te schrijven.
Je begint met een magische lus en haakt hierin 3 lossen (geldt als 1e stokje), 4 lossen, 1 stokje, 3 lossen, 1 stokje, 4 lossen, 1 stokje.
2e toer: 3 lossen, 2 stokjes in de 4 lossenboog, 1 vaste in de 3 lossenboog, 5 stokjes in de 4 lossenboog en 1 stokje op het beginstokje( de 3 lossen dus)
3e toer:7 lossen,1 vaste in het 2e stokje, 3 lossen, 1 vaste in het 4e stokje, 4 lossen, 1 stokje 3 lossen 1 stokje in de vaste, 4 lossen, 1 vaste in het 2e stokje van het volgende groepje, 3 lossen, 1 vaste in het 4e stokje, 4 lossen, 1 stokje in het beginstokje.
4e toer: 3 lossen, 5 stokjes in het 4 lossenboogje, 1 vaste in het 3 lossenboogje. Dit nog 5x herhalen en eindigen met 1 stokje in het beginstokje van de vorige toer.
5e toer: Als toer 3
Je hebt dan een heel klein omslagdoekje. De punten heb ik van voren vastgenaaid zodat het doekje niet kan verschuiven.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten