dinsdag 16 september 2014

De derde dinsdag van september.

Ondanks het mooie weer overdag kun je toch al merken dat de herfst in de lucht hangt. Vanmorgen was het flink mistig en toen ik een rondje door mijn tuin liep zag ik veel spinnenwebben hangen.
Zo met die mist erbij zag het er allemaal heel mysterieus uit.

Ik heb een tuinboek waar voor iedere maand een gedichtje in staat en het gedichtje van september is het volgende.

 A touch of gold or crimson
on the heavy dark green foliage of late summer,
gives promise of the new picture
that will grow clearer as the old one fades. 
E.A Bowles (1865-1954)

Sommige rozen waren nog aan het bloeien en ik zag zelfs nog een late aardbei. De buxus was helemaal overdekt met een spinnenweb en ik moest oppassen dat ik niet in al die lange draden verstrikt raakte.
Een dikke spin ging op de vlucht voor mij. verbazend hoe snel zo'n beest langs zijn draadje omhoog kan kruipen. 
                           
Vandaag is het ook Prinsjesdag. Het doet me denken aan de troonswisseling. Ik had toen een kussen gemaakt met de 3 laatste koninginnen er op en dit kussen viel zo in de smaak dat ik er verschillende bestellingen voor kreeg.
Ik denk dat ik er een stuk of 5-6 gemaakt heb maar omdat ik zonder patroon werk waren er geen twee hetzelfde.


2 opmerkingen:

  1. Ik zal je blog opnemen in mijn blogroll.

    Om naar mijn blog te gaan, kun je op mijn foto klikken.

    Groetjes Thea ♥

    BeantwoordenVerwijderen