dinsdag 30 september 2014

Printen op stof

Een aantal jaren geleden ben ik begonnen met het maken van kussens met een oude afbeelding er op.
Ik kocht transferpapier en printte daar de foto op. Vervolgens streek ik de afbeelding op de stof.
Toen ontdekte ik "photofabric". Dit is stof waar je de afbeelding rechtstreeks op kunt printen. Ik heb er veel kussens mee gemaakt.
Onder andere deze. Ik bestelde het altijd via internet en een keer had ik niet genoeg velletjes meer voor mijn prints en zocht ik naar een oplossing.
Ik heb gewone ongebleekte katoen op een A-viertje gelijmd met spuitlijm, dit laten drogen en vervolgens het velletje in de printer gestopt. En jawel......
Het lukte!
Na het printen behandel je de stof net als photofabric. Het papier laat dan los van de stof.
 \Je kunt het gebruiken om op kussens te naaien maar je kunt er natuurlijk ook bloemen mee maken.
Eigenlijk jammer dat ik niet groter kan printen dan A-4.



1 opmerking:

  1. Gaaf derkie. Ben wel benieuwd hoe je het dan daarna moet behandelen.
    Leuk idee voor mijn ouders die zijn bijna 50 jaar getrouwd om iets te doen met oude fotos. Gr jacoline

    BeantwoordenVerwijderen